skip to Main Content
Δελτίο Τύπου – «Πως πληρώνουν οι Κινέζοι;»

Δελτίο Τύπου – «Πως πληρώνουν οι Κινέζοι;»

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΗΝΟ-ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

Η Κίνα «καταργεί» τα… μετρητά!

 

Η Κίνα μετατρέπεται με ραγδαίους ρυθμούς σε μια ψηφιακή οικονομία, απλοποιώντας τις συναλλαγές που πραγματοποιούν καθημερινά επιχειρήσεις και καταναλωτές. Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν στο Σεμινάριο με θέμα «Πώς πληρώνουν οι Κινέζοι;» που διοργάνωσε το Παράρτημα Νοτίου Αιγαίου του Επιμελητηρίου Ελληνο-Κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας, η Κίνα «καταργεί» τα… μετρητά και τα αντικαθιστά με πληρωμές μέσω εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνο! 

Οι εφαρμογές WeChat Pay και Alipay έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα πληρωμών στην Κίνα, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν ασφαλείς πληρωμές μέσω barcodes, τα γνωστά QR codes. Μέσω κινητού και χωρίς καθόλου χρήση μετρητών οι Κινέζοι πληρώνουν παντού, στο super market, στο ταξί, στο εστιατόριο, στα εμπορικά καταστήματα, στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, όταν αγοράζουν πακέτα διακοπών, ακόμη και όταν ψωνίζουν πρόχειρο φαγητό από καντίνες στο δρόμο!

«Η Κίνα βρίσκεται σε μια συνεχή πορεία ανάπτυξης, δημιουργώντας νέα δεδομένα και νέες ευκαιρίες τόσο για την ίδια όσο και για εκείνους που συνεργάζονται μαζί της», σημειώνει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ελληνο-Κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας κ. Φώτης Προβατάς, αναδεικνύοντας «τη μεγάλη πρόκληση της κινεζικής αγοράς και το «στοίχημα» για τις ελληνικές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτά τα νέα δεδομένα προς όφελος τους και προς όφελος της ελληνικής οικονομίας».

 

Πληρωμές με την… ίριδα του ματιού!

 

«Όλο και περισσότεροι Κινέζοι ζουν χωρίς μετρητά», σημειώνει ο κ. Σταύρος  Μονεμβασιώτης Πρόεδρος του Παραρτήματος Νοτίου Αιγαίου του Επιμελητηρίου Ελληνο–Κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας «και εμείς καλούμαστε να δούμε πώς αυτό επηρεάζει  ή θα επηρεάσει τις δικές μας συναλλαγές με τους Κινέζους ή πώς θα πρέπει να προετοιμαστούμε ώστε να τους διευκολύνουμε στις συναλλαγές τους όταν ταξιδεύουν στη χώρα μας και επισκέπτονται ένα εμπορικό κατάστημα, ένα εστιατόριο ή ένα μουσείο.

Τα όρια της τεχνολογίας είναι ασύλληπτα αν σκεφθεί κανείς ότι ήδη σήμερα στην Κίνα υπάρχουν επιχειρήσεις που δέχονται συναλλαγές ούτε με μετρητά, ούτε με κάρτες, ούτε με εφαρμογές στα κινητά, αλλά συναλλαγές με βάση τα βιομετρικά χαρακτηριστικά του προσώπου και την ίριδα του ματιού! Στην πόλη Tianjin της Βόρειας Κίνας οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με ένα απλό γύρισμα του προσώπου τους μπροστά σε μια οθόνη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της facial payment technology και δείχνοντας στην πράξη ότι οι πληρωμές με QR codes σύντομα θα θεωρούνται ξεπερασμένες!».

 

Ευκαιρίες για την Ελλάδα

 

Στην εμπειρία εξαγωγής ποιοτικών κρασιών της Σαντορίνης στην κινεζική αγορά, αναφέρθηκε στο πλαίσιο του Σεμιναρίου ο κ. Μάρκος Καφούρος Πρόεδρος της Santo Wines Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων, ενώ ο ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Σαντορίνη κ. Ρένος Χήτας αναφέρθηκε στο προφίλ των Κινέζων που επισκέπτονται την Ελλάδα και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις συναλλαγές τους. Οι κ.κ. Δημήτρης Παναγιωτόπουλος, Βοηθός Γενικός Διευθυντής, Επικεφαλής  International Customers Segment,  Κωνσταντίνος Αλεξίου, Επικεφαλής POS Acquiring South Greece,  Γιώργος Σωφρονάς, Head of i-Services της Eurobank, αναφέρθηκαν διεξοδικά στους τρόπους συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας τόσο σε ό,τι αφορά στην αποδοχή των κινεζικών τρόπων πληρωμής στο λιανεμπόριο, όσο και στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων ή στο πλαίσιο του προγράμματος Golden Visa. 

 

Πρωτοβουλίες για τον Τουρισμό

 

Ο κ. Γιάννης Πλεξουσάκης, Προϊστάμενος του Γραφείου του ΕΟΤ στο Πεκίνο, ανοίγοντας τις εργασίες του Σεμιναρίου τόνισε μεταξύ άλλων ότι «το 2021 θα είναι άλλη μια δύσκολη υγειονομικά και τουριστικά χρονιά, μπορεί να αποτελέσει όμως μια ευκαιρία για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες και τις υποδομές μας και να προετοιμαστούμε καλύτερα για την επόμενη μέρα, μετά την πανδημία, στον τουρισμό και τους υπόλοιπους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ο ΕΟΤ σχεδιάζει για το επόμενο διάστημα διάφορες διαδικτυακές δράσεις, ενημερωτικές δράσεις και virtual B2B Round Shows στα οποία θα μετέχουν και οι Εταιρείες Μέλη του Επιμελητηρίου Ελληνο–Κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας».

 

Αθήνα, 03.03.2021

Back To Top